Programes Europeus

Inicio / Programes Europeus

Mobilitats a Europa per a estudiants

Els nostres cicles tenen la mirada fixada a Europa.
Sabem la importància vital que els nostres alumnes tinguen la possibilitat de completar els seus estudis i pràctiques en països de la comunitat europea

Molts alumnes nostres ja han fet pràctiques a empreses fora d'Espanya...

Vols ser tu el pròxim?

Dades de les nostres mobilitats

Aquestes són les dades de les mobilitats dels alumnes d’FP de l’I.E.S. Maria Enríquez en els últims cursos escolars:

CURS Nº ALUMNES  PROGRAMESDESTINACIONS
 2014-2015 13 de SMR
2 de DAW
Italia, Inglaterra
Finlandia
 2015-201613 de SMR
Italia, Inglaterra
 2016-201720 de SMR
1 de DAW
Italia, Inglaterra, Croacia
Inglaterra
 2017-20189 de SMR
1 de DAW
Italia, Inglaterra, Polonia
Inglaterra

S.E.P.I.E. i el programa Erasmus+

El SEPIEServici Espanyol per la Internacionalització de l’Educació, dona suport a tots els nivells educatius per a que nens i joves puguen tindre experiències de formació fora de les nostres fronteres.
En concret, posa en marxa varies iniciatives a través del programa europeu Erasmus+, en el que hi ha programes específics KA1 y KA2 per als cicles de FP Bàsica, Grau Mig i Grau Superior.

L’I.E.S. Maria Enríquez forma part d’un consorci de centres de secundària de varies ciutats, a través del qual es sol·liciten programes de mobilitat tant d’alumnes, com de professors.

Dir que aquestes mobilitats no es sol·liciten individualment per els alumnes, si no que és el consorci el que les sol·licita, i és el propi centre el que selecciona, mitjançant criteris de rendiment acadèmic i coneixements de llengua estrangera, als alumnes candidats a realitzar estades de pràctiques formatives en empreses europees.

F.C.T. Europa

La nostra Conselleria d’Educació  complementa els programes KA1 i KA2, amb unes beques per a que els alumnes dels Cicles Superiores de FP, puguen realitzar el mòdul de Formació en Centres de Treball (400h), íntegrament en una empresa de un país europeu

Aquest programa el té que sol·licitar l’alumne individualment a través de la pàgina de la Conselleria.
Més tard, s’estableix una Comisió de Selecció, que farà entrevistes als candidats, amb l’objete de valorar el perfil acadèmic i personal, el domini de la llengua del país de destino, així como l’adequació a las característiques del perfil professional del lloc on es durà a terme la FCT.

Xarxa FP

Per últim, l’excel·lentíssim Ajuntament de Gandia, junt amb altres 30 importants ciutats europees, han fundat un consorcio que es crida «Xarxa FP» per a fomentar la mobilidad de professors i alumnes dels cicles formatius superiors de la nostra ciutat.

És un bon al·licient comptar amb l’ajuda administrativa de l’ajuntament, a més de un suplement econòmic, per a sol·licitar aquestes beques que complementen a les de FCTEuropa.